Comment on Tydzień na Teneryfie z Neckermannem. Oczekiwania vs rzeczywistość by seart.

A jak w tym sezonie z Egiptem czy Teneryfą ? (mam na myśli bezpieczeństwo) !

Recent Comments by seart

Poznaj Pinglo! Powiadomienia o nowych wpisach zawsze na Facebooku
[…] Pinglo – aplikacja, która pomaga pokazywać nowe wpisy na facebook-u […]


Nie rób tego co oni, bo przypadkiem osiągniesz sukces
[…] skromności. Nie wierzycie? Przeczytajcie opinie prelegentów, napisali o nas między innymi Kamil Newczyński oraz Michał Kędziora. Krótko mówiąc jest fejm;) Oczywiście projekt powstał dzięki […]


Czego o podróżach pociągiem nauczysz się od Hiszpanów?
Bardzo podoba mi się dokładne przedstawienie dobrych rozwiązań z hiszpańskiej kolei. Taką wiedzę trzeba szerzyć i domagać się zmian u nas w PKP.
Równocześnie tytuł BARDZO mi się nie podoba. Jest obraźliwy i nieuprawniony. Kim są przy Polakach np. Hindusi z ich pociągami? Co byś powiedział, gdyby ktoś nazwał Cię bydlęciem przy kimś, bo jeździsz gorszym samochodem?
Hiszpanie do zrobienia kolei przymierzali się od lat ’40 XX wieku. Po różnych problemach, m.in. z rozstawem szyn, koleje dużych prędkości ruszyły w latach ’90. Kluczowym motywatorem były tamtejsze wielkie odległości, które ograniczają dostępne alternatywy (koleje konkurują nie z busami, jak u nas, ale z samolotami, stąd i zastosowane rozwiązania).
Warto zauważyć, że ekskluzywnie zorganizowane KDP nie są jednoznacznie pozytywne. Niemal zawsze koszty są gigantyczne nie tylko w trakcie budowy, ale i podczas użytkowania. Ich rozwój wiąże się często z zapaścią odcinków konwencjonalnych, na czym cierpią regiony, gdzie KDP nie dotrze + małe miejscowości. Zmniejsza się też dostępność kolei dla biednych osób.
Potrzeba nam zmian i podglądania rozwiązań do wdrożenia, ale szanujmy się.